Rahmqvist Display & Organization startade 2022 efter en sammanslagning av två bolag. Dessa tidigare Rahmqvistbolag startade 1987 respektive 1971 så kunskapen och historiken finns redan på plats.

Allt började med "the personal touch"
Året är 1953. Eric och Signe Rahmqvist grundar ett litet företag som säljer kontorsmaterial. Grundidén är att man måste lära känna kunden för att förstå vilka behov de har och hur man bäst kan hjälpa dem.

Man kan inte fejka autenticitet
Ingen lösning passar alla dina behov. Genom vårt fältarbete skräddarsyr vi unika lösningar åt just dig. För att du ska få ut det mesta av din lösning hjälper vi dig självklart med installation och utbildning. Rahmqvist är ett personligt företag med självständiga varumärken, alla med en unik touch och expertis.

Mer än bara materialval
Nyckeln till hållbarhet är att komma bort från den slit-och-släng mentalitet som finns idag. Vi skapade vår första miljöpolicy redan 1983 och var först i Sverige att ISO-certifiera oss för både miljö ISO 14001 och kvalitet ISO 9001. Vi har också undertecknat UN Global Compact där vi ställer krav på våra leverantörer att följa FN:s tio principer om mänskliga rättigheter, arbetsrättsliga frågor, miljö och antikorruption.
Vårt miljöarbete mer praktiskt
Vi granskar alla våra produkter och utesluter de som inte lever upp till våra höga krav. Självklart miljöeffektiviserar och sampackar vi våra transporter och undviker flygfrakter. Dessutom klimatkompenserar vi hela vår tjänstebilsflotta. Vi gör det extra enkelt för dig att göra hållbara val med vår egna miljömärkning Rahmqvist Green Choice som vi märker våra miljöanpassade alternativ. Vi har även en kvalitetsmärkning, Rahmqvist Long Life, för produkter som utmärker sig extra för långtidsanvändning.
“Om vi inte var dag träffade och talade med människor på Sveriges många arbetsplatser, hur skulle vi då kunna förstå deras behov och skapa produkter som förenklar deras arbete?”
Eric och Signe Rahmqvist - Rahmqvists grundare, 1953